Rumah Termahal Di US Sudah Dibeli

Siapa tak kenal dengan bintang Hollywood veteren iaitu Aaron Spelling yang memiliki rumah paling mahal di US. Bayangkanlah satu rumah milik Aaron Spelling ini berharga 454 juta Ringgit Malaysia (AS$150 juta). Ya, RM454 JUTA. Terkentut aku mendengarnya. Kalau aku dapat satu juta, for sure akanku rembat Lamborghini Murcielago tapi Murcielago pun dah 1 juta++. Aku ambil Audi R8 jek lah. Btw, kereta idaman aku Lamborghini Reventon. Sangat phewit okey!

Okey, stop cerita pasal kereta. Sekarang aku hendak bercerita tentang duit dan rumah yang sangat2 ohhsemmm ini! Bayangkan RM454 juta? Boleh beli lebih kurang 590 buah rumah yang ada dekat Melaka ini. Punyalah kaya gila babas Aaroon Spelling ini.

Walaubagaimanapun, rumah ini sudah pun bertukar hak milik kerana sudah dibeli oleh anak billionaire Formula 1 iaitu Petra Ecclestone, 22 tahun. Anak perempuan kepada Bernard Ecclestone membeli rumah itu sudah pun merancang untuk membahagikan masa antara rumah agam tersebut dengan rumahnya berada di London yang berharga RM 272 juta (AS$90). Gila betullah diorang nie. Kaya gila!

Rumah ini memiliki 5700 meter persegi, lorong bowling, salun kecantikan, 100 tempat letak kereta dan lain2 lagi.


(SOURCE: The Telegraph, Third Age, The Wall Street Journal)


0 comments:

Post a Comment