Harimau Malaya vs Chelsea/Singapura

Sejak dua menjak tiga menjak ini, aku dah berkecimpung dalam menyertai pasukan fanatik harimau untuk pergi memburu rusa untuk dijadikan santapan untuk sarapan, tengah hari dan makan malam. Yaaa, itu semua tipu sahaja.

Semenjak dua menjak tiga menjak ini, aku berkecimpung dalam memollow kemana sahaja kawanku mengajakku pergi eventho ada banyak kerja dan buntut-ngment yang hendak dibuat, aku tolak segala kerja itu ketepi dan biarkan diri ini bersuka-ria dikala diri ini berada dalam kesepian (cewah). Semester akhir, mestilah luangkan banyak masa untuk kawan2 yang mungkin kita takkan jumpa lagi selepas ini.

Oleh itu, kawan2ku rata2nya kipas-susah-mati (peminat fanatik gila babas) bola. Tidur bola, makan bola, minum bola, pergi mana2 semua main bola kecuali dalam tandas, dosa. Oleh itu, aku mendapat jemputan untuk bermain bersama pasukan Harimau Malaya tapi aku hanya duduk bench saja, duduk bench dekat atas sekali untuk jerit2 memberikan sokongan.


Episod 1: Harimau Malaya menentang Chel'laut'.

Keseronokan melampau.

Keover-an keposing-an melampau.

Show off tix melampau.

Ini memang kecomelan dan kegemukan melampau.

Patriotik yang tak melampau.

Baju baru, horn baru, semua baru yang melampau.

Housemate college yang hensem terlampau.

Housemate college yang hensem melampau episod dua.

Kesesakan macam ikan sardin yang melampau bila dah habis game.

Menunggu driver untuk bergerak ke Changkat, Brickfields, Jalan Pudu dan sekutu2nya.


Kisah Harimau Malaya ini tidak habis begitu sahaja. Kebetulan time interval cantek punya, ada pula seorang insan yang bergelar sahabat mengajakku untuk sama2 menghabiskan suara untuk Harimau Malaya di Singapura dan Bukit Jalil.

Apakan daya, aku seorang mahasiswa yang berkaliber. Menjalankan buntut-gnment tepat pada masa tapi malang tidak berbau, aku memang selalu tidak dapat menghantar kerja yang ditetapkan dengan awal gara2 aktiviti sebegini rupa yang mengacauku. Tapi takpa, janji pointer maintain dan tip top.

Atas asbab aku tidak mempunyai masa untuk menyertai semua aktiviti yang dirancang, aku hanya mampu hadir di Bukit Jalil untuk memberi makan para Harimau Malaya yang sedang lapar memburu makanan yang dinamakan 'goal'. Bertemankan Aiman, Mezo, Farid Hasnan (Cha), Zai, Haizal n Shasha.


Episod 2 : Harimau Malaya vs Singapura-pura (Kelayakan Piala Dunia 2014)

Ini pukul 1730. Dah ramai macam ikan sardin.

Ini pukul 1730 saat 40, pilih mana satu pilihan hati ;p

Pemain memanaskan badan.

Datuk K. Rajagopal tawaf satu padang sambil lambai2 mcm retis diva gitu.

Hasil padang selepas Chelsea, Liverpool dan Arsenal melawan Harimau Malaya

Bersama rakan college, Mezo nama diberi.

Loceng topi Aiman sedap dimakan

Rakan secollege yang happy go lucky

Zai n Udin bersama Hai n Zal

Ai n Man n Mu n Leb

Perlawanan tamat.

Pasangan merpati sejoli jolii

5 Avionics 1

Malaysia takde pemain foreigner tapi Malaysia ada peminat foreigner :)

Itulah kisah yang terjadi sepanjang demam Harimau Malaya ini. Memang segalanya sudah tamat tapi aku dapat lihat semangat yang ada pada penyokong memang macam orang gila, ada ke baling Mr. Potato dekat padang. Dah lah tak sampai, ada lagi pulak tue keropok dalam tin tue xD segala macam yang dibaling bila Malaysia kalah.


Apa2 pun Harimau Malaya, rileks lah. Kata skuad muda, 4 tahun jek pun. Tak lama, lepas tue balunlah Piala Dunia tue bawak pergi tidur sekali :D btw tidak dilupakan kepada pemain Singapura, tahniah atas kemenangan tersebut :) *inilah yang susah kalau ada saudara merata2 lagi2 dkt Indon dan Singapura* kena jaga mulut :| tapi takpe, kita 1Islam nak gaduh2 buat apakan :)

Football is just a game and it's for fun, dah nama pun sports, apa2 pun. Basketball lagi bestt! Tak boleh nak berlakon2. Real game! Real ball! Real people! Real talent! True ball! *peace ;p



5 comments:

  1. the last word tu aku setuju!! yeahhh basketball mmg xleh berlakon jatuh2. cme leh bt fake je. syafozz jom rumble!!! :B

    ReplyDelete
  2. Mal: hahahaha yeahhhh! Darah takkan lekang dengan deruman basketball didalammm! :D esk aku ada 3on3 dekat Uniten, wish me luck :)

    Amir: yup2, mezo nama diberi. Satu class :)

    ReplyDelete
  3. timo kasih.. ado jugak gambo den..!

    ReplyDelete
  4. setuju juga yg last tuh.. lama betol tak main basket..

    ReplyDelete