Berlayar, Sheila On 7

Berlayar, Sheila On 7
Tak ada waktu tuk menjelaskan
Tak sangka ini kan datang
Tiap liku berbagi hidup
Sejenak melepas lelah
Kau tinggalkan diriku

Waktu hujan turun
Di sudut gelap mataku
Begitu derasnya
Kan ku coba bertahan

Ingat kembali yang terjadi
Tiap langkah yang kita pilih
Mesti terkadang perih
Harapan untuk yang terbaik
Sekeras karang kita coba
Tetap kau tinggal diriku

Tak akan ku halangi
Walau ku tak ingin kau pergi
Kan ku bangun rumah ini
Walau tanpa dirimu

_________________________________________________________________________________

Aku baru sahaja pergi ke Giant, Nilai semata2 ingin mencari CD musik tatkala jiwa sedang kekacauan gara2 peperiksaan akhir semesterku ini dan masalah2 yang lain. Sedang membelek2 kedai CD dekat Giant tue tiba2 aku ternampaklah CD Sheila On 7 yang baru. Sudahku ngomong sih! Pasti ada CD itu di Giant. Aku nggak fikir 36 kali, aku terus mencapai CD Sheila On 7 ini.

Untuk pengetahuan kalian, aku memang sangat suka dengan band Sheila On 7 sejak kecil lagi. Bukan kerana pengaruh kawan ataupun pengaruh Fatin Liyana (aku memang suka Fatin Liyana) babes yang belajar di Indonesia. Tapi kerana 1st time dengar dekat radio dan kaset Angahku yang ketika itu masih belajar di sekolah menengah dan sudah semestinya lagu-lagunya sangat best dengan lirik yang sangat menyentuh hati kerana hampir semua lagu mereka kena dengan personaliti & mood aku.

Apa-apa pun, lagu yang cukup puitis dan indah dalam 'Berlayar'. Semua lagu dalam album terbaru ini semuanya mantap seperti yang sudah kita dengar di radio berjuta kali iaitu Hari Bersamanya dan yang paling aku suka Hujan Turun. Check it out guys! Kalau korang suka. I think, we should be friends, hashtag #lewl.

TERUS MAJU SO7, #sheilagank Malaysia.

0 comments:

Post a Comment