Minggu Ini Minggu Rileks

boleh dikatakan aku mmg selalu jgk lar balik mlacca...yelar,keta da ade...den minyak n tol parent sppot...
mmg njoy lar...sape taknak balikkan...haha...
btw,mcm biasalah aku balik hari ahad...
tp dis week lak aku takleyh balik lmbat coz malam ahad tue aku ada test electrical...
so kne lar balik awal....

dimulakan dengan hari ahad yg mendung hujan...aku drive dlm pukul 2 ptg mcm tue drive balik desa vista sepang...yeahhh,second home sweet home...
2nd home sweet home...desa vista :)

yeahhh,tue lar gmbar rumah sewaku yg cantek itu dan gmba ku bermaen bola bersama-sama housemateku yg laen...haha...
arhhh,sronok siot hidup sem2....aku terasa bebas bagaikan burung-burung yg berterbangan...haha...
cewah,aku malas nak gnekan ayat novel kat akunye blog n for sure nnt org yg baca akan bosan...haha...
ok2,setelah jauh melencong topik...akan ku smbunk yg kucerita td....
akhirnya aku pulang ke desa vista pada pkl 2...
disebabkan nak jimat minyak...
aku pandu atos martinku dengan penuh berhemah dan sopan santun dan tiba selamat pada pukul 5 lar jgk....haha ;D
lmbat tak lmbat coz lepak2 jap kat R&R den lalu lekas highway drp seremban...
den mcm2 lagi lar actvty yg aku bwat.....
den,setibanya aku kat rumah...aku nmpak rauf n arul(dua drp 4 org housemateku) da ade kat rumah...
aku pun trus pack barang den trus baca note electricalku coz test mlm tue...
gabra tak gabra aku pun trus baca note bertemankan kerepek pisang yang mak ku kirimkan...
den dlm pkl 6 lebeyh chip n marwan lak balik...
so lengkap lar rumah kami ada berlima~
malam tue sume bersiap dan get ready lar sume jawab soalan electrical dengan penuh keyakinan...
ok,sttle hari ahad...

monday....
hari isnin mcm biase aku menghadiri kelas seperti biase dan class pagiku dimulakan pada pukul 10.30 dan class maintanence practices...
datang2,jek kne lar parking kat luar miat coz ada indon army bwat training kat miat....
pundeks~
sumpah tnsion...
tp b4 dat tyme hari ahad tue kne jgk parking kat luar tp tak rase lak seksa die coz malam mcm sejuk den tyme malam tue lak leyh parking kat hostel...
so,leyh lar tahan jgk....tp hari pertama takpe lar lagi coz denga cite pun dieorunk nak bwat training satu hari jek....so,ok lar...
tp yg bez nye subject MPku ada practical...
so,sume pg lar lab(workshop)....
terkejut beruk aku coz lecture bagi satu kertas yg bergmbarkan spanar...
den ade scale den kne bwat spanar tue...
mmg hell laaaahhh~
haha ;D
nsb baek aku enjoy ske bwat bnde2 mcm nie...
yg tnsion budak2 gurl jek la...haha...
tp takde lar dpt habskan pun spanar tue coz takde masa kan...
so,hbs lar class tue ngan spanar yg separuh siap tue...


membuat spanar di lab miat :)

pada petang tue lak....aku ada class math pada pkl 5.30---7.30....
tp yeahhhhh~
cancel....apa lagiii....
membasket lar aku....
walaupun lutut aku still tak ok lg coz sakit injured...
tp apakan daya....nafsu basketku mmg menggoda....haha...
so,aku maen lar basket kat stadium salak tinggi coz dekat jek ngan area rumah aku...


stadium salak tinggi

gmba nie jek yg aku dpt kat google...
tak dpt tangkap lg real....haha...
tp dkt sbelah kiri jek basketball court die...
alaaaa,biaselah...
football is de king here kat msia...
so,ape jelar yg ada ngan basketball...
so,ade satu court je lar itu pun takde lar bez sngat...
biase2 jek~
den aku bermain lar ngan kaki yg sakit kat situ...
mle2,jog dulu den ble da ramai org baru maen...

malam tue lak ada subject yg paling aku ske iaitu msia studies...
owww yeah criusly mcm penganalisis politik seyh lecturer aku...
gmpaq gile dalam nak menganalisis politik nie...
sng cite aku ske lar dengar die cerita...hehe...
TP,apakan daya....coz die malas nak bwat class...
class mlm nie pun cancell....yeahhhhH~
coz die da ckp drp last week lagi da class cancel coz die ade hal kot....
den,ape lagi.....karaoke laaaa...




aku ngan housemate aku g karaoke...
pecah suara karok dua jam...haha...

so hbs lar ceritaku hari isnin~~~

tuesday...
pada hari ini lak....sme jek schedule pagiku...
aku ada class pkl 10.30 den aku pun mulakan pagiku dengan breakfast kat 7Eleven...
hahah...tak taw nape hari nie aku mcm happy gile...
coz maybe dpt maen basket kot hari isnin ptg tue...haaaa ;D
ok2,den lps breakfast aku g class electronicku yg aku dpt result midtestku yg truk gile~
adeyh~
dpt half siot den ade budak2 poyo2 ckp senanglar ape laa...
hipokrit~
klau da tiru takyah ckp lebat...
senyap2 sudah...haha ;D
lagi maw bising ckp senang....sial jek~
ok2,hari nie jgk..
aku g lab coz ade report kne bwat SCR(silicon controller rectifier) alarm n lagi satu aku lpe ape die...
tp bez lar coz aku taw system2 alarm nie..
so,get ready lar klau rumah korunk kne pecah....haha....


cool kan...haha ;p

den lpas tue lak aku ade class air legislation...
ya allah~
sumpah ngantuk seyh topik nie...
tp aku nak try jgk lar concentrate coz akibat motivate coz aku nye electronic truk...
den aku agak focus jgk lar dis week...
lps tue,petang mcm biasa....
proses mnguruskan badan...haha ;D
basketball tymeeeeeeee~

malam tue lak aku ada class mandarin...
aku lak jadi mangsa die~
hanya budak miat jek phm nape lecturer tue seyh~
aku pun tak taw ape prob die....nak kata, tak baek....
taknak kata, kne cakap jgk....adeyh~
apa2 je slagi die tak bwat ape2 kat aku, aku malass lar nak ckp ape-ape pasal die...
plus one more...
tolong arr pakai perfume seyh g class wahai lecturerku...
kepam kot~
siot btul...

wednesday...
hari nie lak ada satu jek class iaitu class electrical fundamental...
den MERDEKAAA!!!!haha...
cuti smpai ahad....
sronok weihhhh~
mcm2 plan nak bwat tp ada yg jadi ada yang tak....haha...
tp takleyh lpe jgk coz malam aku ada test math lark...
adoi aiii...
takpe laaa,berkorban lar skit...haha....
den dis tyme electric start lmbat pkl 10...
slalunye pkl 8.30..ade lar tue miss laili bz nak bwat kje tue...
yelakan....die da lar aktif~
so,dis tyme jgk dpt result midtest yg hari ahad bwat tue...
yeahhhh,happy baba...
resultku memuaskan walaupun tak gmpak sngat....
tp takde arr nak kerek mcm budak tue ckp senang ke ape...
mcm sial~
dpt power senyap2 sudah...takyah nak kecoh~
kau mcm pndai hbs...klau pndai hbs takkannye kau amek diploma kat miat...haha ;D
amek kau...puas hati aku...
aku harap kau baca blog aku nie budak hipokrit bajet pndai....

den teruskan lar pembelajaran mcm biase....
tp agak ngntuk lar jgk coz miss laili nak hbskan sylibus...
kaw-kaw arr ngantuk...
tahan jelar mataku ini...huhuhu....
akhirnya, hbs juga sylibus electric ini dan hbs lar class utk hari ini...

YIIIHAAAA...
den math mlm nie..
mlm pun sudah berlalu dan hbss sudah math so kite enjoyyyy~
mle plan nak maen futsal...
tp apakan daya aku berubah fikiran angkara ada call urgent yg perlu aku jawab...
so,aku mengcalling-calling lar mlm tue tanpa pergi futsal...
balik2 jek denga cite futsal skit org datang...
nsb baek aku tak pg...haha...
yeah~

den tibanya pulang ke rumah....
den hbs tngk MAN UTD lawan ngan BAYERN MUNICH.....
kami sekalian agak down den mcm borink tak taw nak bwat ape....
sekor2 takleyh tido...
den aku ngan cip nak stay rumah desa vista lagi coz ade assignment malaysia studies yg dah diberi 4 bulan yg lalu den baru kalut nak bwat dis week...haha ;D
mmg smart btul~
so,aku nie mmg ske advanture n org yg takde plan...
so,ttbe jek timbul idea nak pg KLIA...
lepak2 tngk org n tngk matahari terbit...
n menikmati keindahan KLIA...
demmit~
i really luv it seyhhh...
tak tipu....mmg bezzzz...
mcm freedom gile rase...
tngk-tngk stewardess2...HAHA...
aku tak tngk tp kawan aku tngk larr..
den mcm2 lar bwat...bwat panggilan hangit larr n so on....
owhhh yeahhh~
mmg fun seyhhh...criusly~ hahahaha ;D

kegilaan melanda di KLIA


gmba ni ditangkap senyap sblum terkantoi...nsb baek aku prasan...haha


kpd sesiapa yg kne panggilan hangit...sori erh ;D






orang tua yg dah kepenatan ;D

thursday...
bangun pun da pukul 12 lebeyh coz ngantuk sngat pg KLIA smalam....haha..
den hari nie lak...
aku truskan kehidupanku mcm biasa...
tapi yg peliknye hari nie...
aku bangun-bangun jek....
tngk-tngk,cip iaitu partner yg aku kne bwat skali assignment msia studies tue da balik...
demmit~
haha...mmg tnsion tahap dewa lar aku...
tp aku cool lg coz smpat lagi nak suruh die balik n so on...
tp agak siot jgk lar die smpai aku terpinga-pinga tak taw nak bwat ape...haha...
den,aku call die....
tngk2,die tukar off phone....
tensionku bertambah~
haha....
call bagai nak mati last2...
friday nite tue baru die hntar msg ckp da tukar num phone...
tnsion gileee~
berbalik lak pada cite tadi...mlm tue lak aku lepak kat CC kat INTI cllge coz plan nak bwat msia studies tue....
last2,cip nie lak ckp die balik esk pagi nak settlekan sume nie..
so,lega lah hati aku~
last2,die pun bngun lmbat coz pagi tue aku call da mcm org gile...
last2,terpaksa ponteng smayang jumaat coz nak pg bangi hntar file kat die den nak siapkan assignment tue....
FUHHH~
thanks god...
our assigment akhirnye accepted walupun lmbat...
aiseyh~
bikin cuak jek...

friday...
sesudah jek aku hntar file kat mmber aku tue iaitu cip aku trus pulang ke home sweet home 1st...
owh yeahhhh~
balik kampung...haha...
skejap jgk lar smpai coz speed mcm org gile...haha ;D
siap leyh lawan2 lagi ngan satu keta BMW nie...haha....
hebat btul atos martinku....hohoho ;p
den,balik tue lak mmber aku iaitu si afiq taufik, raouf, n my neighhbour nie ajak kluar...
mmg terbaek laaa....
den aku yg agak kebosanan pun ckp ngan mereka....
"oit anda-anda sekalian,lps maghrib siap...klau lmbat ddk kat bonet"hahaha ;D
aku ada kuasa veto coz naek keta aku gak...haha ;D

tp agak gile lar jgk coz si afiq nie boleh2 nak ajak si ASAM PEDAS....hahaha ;D
aku malu kot klau die ada lagi2 klau aku da gmuk skrang....haha...
mmg sori laaa...coz ntah arr...
aku mmg sentiasa malu ngan die...
tak taw nape...lg2 skrang aku da kembang....
mmg plus plus lar malu aku...haha...
tp aku mmg bijak dan jiranku itu pun bijak jgk...
die bawak adek die skali den keta tue tak muat lar coz da ckp 5 org....
hohohohoh ;D
owww yeahhh~
lega hati aku...
den setibanya kami tiba di MITC....
mcm2 lar activty kami bermula....haha ;D
mle2 book utk bowling coz full gile...
den ,ingat nak maen pool tp pool takut jiranku yg ezza nie lak tak layan~
den maen lar paintball n archer....haha ;D
de end lar smpai mon------->friday...
penat kot....
sabtu ngan ahad klau kat rumah mmg rest jek lar kje aku den maen facebook...haha...
tp klau ade cite bez mmg akan ku update di blog ku ini....haha...
sekian trima la gmba2 kat mitc ini...haha :)


aku yang hebat....haha...
sape yang mantap??haha ;D
legolas yg pakai spec...hoho ;D

btw,sori gmba bowling n gmba paintball lpe lak nak tangkap coz asyik sngat....haha ;D
btw,sekiannnnnn~

0 comments:

Post a Comment