Satu Bulan Punya Update

hello kawan-kawan...lama sudah kita tidak ketemu kerna aku sudah banyak sibuk utk menguruskan diriku sendiri dan urusan-urusan yang lain...
oleh sebab banyak sangat aku nak updata...
aku akan bwat point form jek lar erh...hehe :)
klau ada cerita yang seronok akan aku bagi penerangan yang lebih jelas lagi dun wori :)

last 4 weeks aku menyepikan diri banyak benda yang aku lalui tp aku tak senyap-senyap jek macam tue...
pasti aku akan catitkan kat mana-mana untukku tuliskan kat blog nie :)

1st week
-->praktikal spanar da nak siap :)
-->1st tyme ponteng class malaysia studies...
-->ponteng msia studies den online kat CC inti collge n CC blackout coz aircond terbakar...
-->balik rumah prepare mandarin last minutes utk presentation...
-->hafal mandarin kat mcD nilai...
-->presentation mandarin hbs n FONG puji :) *last minute nye keje mmg puas hati* ;D
-->last minute jgk dapat taw class electrical cancel...
-->pergi karaoke macam biasa...
-->habis karaoke lepak CC inti collge n birthday stalker terhebat iaitu DIYANA SYAHIRA ;D
-->pergi putrajaya n cyberjaya :)
-->pergi masjid besi n jalan jalan seluruh putrajaya n so on :)
-->balik malacca hari rabu...
-->auntie jenny ada kat rumah den da lama tak jumpa den puji aku hensem...weeeeee ;D
-->pergi putrajaya last minute kenduri arwah pakcik dengan tensionnya...
-->lepak MBMB malacca bwat chord guitar...chord n lagu sedap :)
-->kenal adeep from KMK sekali geng dengan afiq taufik...


spanarku yang hampir siap :)



kesengalan melanda ketika tension hafal mandarin ;D



note mandarin yang paling aku tak suka...



da habis hafal den online facebook jap :)



pandangan pagi yg indah di masjid besi putrajaya :)



gambar ini cantek...sy yang menangkapnya :)



menikmati keindahan Illahi di rumah Illahi :)



macam biasa lar mengsnap snap gambar di masjid besi :)



masjid besi : keindahan alam dan kebijaksanaan manusia :)



aku imam yang pakai hoodies :D



putrajaya : masjid besi :)


ketaku di hadapan mcD nilai :)


layan facebook kat CC inti collge :)


menikmati keindahan matahari terbit kat putrajaya



taman warisan pertanian putrajaya :)
breakfast


on de way to cyberjaya~


2nd week
-->afiq taufik ikut aku balik sekali dengan adeep pergi collge...
-->lepas hantar afiq jek terus pergi maen basketball dekat stadium salak :)
-->malam tue foolishkan spanar untuk tacap tacap sikit...
-->malam tue jugak dapat taw midtest maintanence practices esok lepas hantar spanar...
-->study bagai nak rak malam tue...
-->last last mid test cancel n coz sylibus tak habis...
-->pegi giant cari JUSMATE 5 tapi takde...
-->pergi alamanda tengok wayang cite the loser, bezz :)
-->sebab wayang habis lambat, tak sempat nak tengok jusmate 5...
-->plan nak pergi mcD nak stdy mandarin coz mandarin ada quiz, tp tak jadi coz overslept...
-->quiz mandarin susah...
-->class electrical habiskan silibus...
-->class electrical hari khamis cancel...
-->habis class electrical terus tido sampai petang den trus pergi maen basketball kat salak...
-->malam terus maen basketball dekat cyber :)
-->habis basketball terus pergi putrajaya fishing...
-->kena bayar mahal, fishin sampai subuh...
-->dapat ikan 4 besar tapak tangan, sume lepas balik...
-->tido sampai pukul 3 n trus pergi briefing untukk buku log practical...
-->cite cite pasal air law sume, pening~
-->malam pg CC inti collge n pagi pagi buta baru balik malacca...
-->joggin kat rumah, maen basket dengan uncle yen, ken, n uncle sume :)
-->jumpe akmal, hangout ngan dia tengok cite ip man 2 n balik pukul 3 pagi...
-->esoknya jumpa raouf n tengok cerita iron man 2...
-->record lagu "insan biasa"...
-->parent macam bertekak...
-->balik desa vista petang ahad...



view view indah yang sempat aku capture tyme balik ngan afiq taufik :)



muka muka study apabila taw mid test mengejutkan akan diadakan esok~



lunch di mcD :)



selesai sudah tengok the losers kat alamanda :)



salah satu ikan yang dapat ditangkap :)


lagu 2nd ciptaanku sendiri with music :)
thanks to raouf...


3rd week
-->mid test maintanence practices susah coz tak baca buku...
-->class math habis awal coz panas nak mati coz MIAT kedeng tutup aircond...
-->danish jumpa aku kat apron tapi aku tak cam die...
-->petang maen bola kat depan rumah desa vista :)
-->malam pun maen bola lagi n maen cross tanduk cross tanduk ;D
-->subject electronic habiskan silibus...
-->class air legislation cancel...
-->midtest mandarin macam siot susah, terpaksa toyol~
-->plan nak maen basket as usual cancel coz nak balik malacca...
-->khamis ajak raouf pegi beli guitar :)
-->afiq taufik balik bawak balik afiq aqwa a.k.a. PEK balik malacca...
-->kluar shisha sampai pening n nak pengsan n jumpe ezza n OMG!! ;D
-->den lps shisha maenn pool...
-->tak balik rumah tp tido rumah afiq :)
-->tido lambat coz borak borak pasal gadis kesukaanku :)
-->balik rumah pagi den malam tue as usual bawak PEK, afiq n raouf kluar maen pool...




my 1st guitar :)



kami bermaen pool~



apabila profesional bermaen pool ;P

4th weeks
-->tow aircraft...
-->plan nak ponteng class math coz math da hbs silibus tp last last class cancel...
-->pg CC on9 n plan nak jog petang...
-->last last petang hujan...
-->malaysia studies datang lambat...kne kurung kat luar sekejap coz pintu kena lock...
-->tyme kene duduk luar jumpe danish iaitu BF kpd ainil hawa :)
-->electronic pg lab n kena bwat report, habis report leyh balik awal...
-->air legislation ada mid test, dapat bwat dengan cemerlangnya :)
-->petang hujan lagi tp renyai, so maen bola kat depan rumah desa vista~
-->electrical takde class hari rabu, so lps mandarin jek trus free :)
-->mandarin habis lambat coz nak hbs kan module...
-->habis mandarin budak budak maen futsal n aku tak pg cyber maen basket...
-->on9 kat CC je lar :)
-->balik CC tak tido n ada lagi budak budak yg tak tido...
-->lepas pukul 7 pagi terus gerak pg rumah hasief*rumah housemate* amik camera DSLR adek die...
-->kena switch dengan laptop hasief...
-->ngantuk + penat n so on pergi bangi n sarapan dekat sana sekali dengan nazrul ashraf :)
-->den lps amek camera pegi skola adek dia n kasi kunci rumah...
-->balik rumah desa vista n trus tido sampai pukul 4...
-->pukul 6 gerak pergi bagan lalang a.k.a. sepang goldcoast :)
-->maen beach ball jabulani n snap snap pic~
-->malam pergi putrajaya nak swimmin tp da tutup...
-->pagi esk hari pergi lagi putrajaya nak swimmin...
-->aku tak swim coz tak takde tight...
-->so masuk je lar tngk org laen swimmin...
-->petang macam nak tido tapi takleyh tido coz semut banyak...
-->hari jumaat smayang skali ngan rauf*housemate* n marwan*housemate*...
-->lepas smayang jumaat bakar rumput n amik afiq taufik n balik malacca :)



mengtow aircraft :)



kucing hasief yang sangat comel n manja :)






pic pic dekat sepang goldcoast n putrajaya swimmin trip :)



waaaaaaa,sedar tak sedar aku pun tak sedar da nak hbs da sem 2 nie...
bermaksud aku da 1 tahun genap berada kat MIAT...
aku da drive sndiri pergi merata-rata tempat...aku da explore macam macam...
aku da rasa mcm mane rasa freedom :)
hmm,kepada kawan-kawanku tak kesah lar collge ke high skool ke primary skool ke n so on...
thanks a LOT coz u're de best!!tak kesah lar korunk pernah bwat ape ape bende jahat ke kat aku...
i'll take it +ve =)
no biggie my fren coz kerana kawan lar aku skrang da banyak belajar erti hidup dengan lebeyh sempurna...

maybe ramai macam tak phm n tak taw lifestyle aku...
n kalau nak mengata pun go on...aku tak kesah~
tp aku bangga dengan cara aku bawak diri aku dengan lifestyle yang aku ada skrang :)
aku cukup happy!!
syukur jgk kat Allah sebab kurniakan apa yang aku impikan...
thanks god~
tyme pergi sepang goldcoast nie pun actually agak tersentuh lar jgk hati aku coz mcm mengimbau balik sume memories tyme dulu...
tyme zaman muda muda dulu or zaman kecik kecik...
rasa mcm tak sangka sekejap jek da besa...haha ;D
klau nak denga aku meleter kat sini mmg tak cukup lar blog nie...
will be update soon...
or sgala update biase aku post kat fb jek...haha ;D
sng skit....

btw,aku ada teringat satu quotes
"You only live once, but if you work it right, once is enough."
mula mula aku fikir mcm susah nak bwat coz everyone ada kesilapan...
tp mesti ada cara nak betulkan selagi hayat dikandung badan...
ya Allah!!!kau panjangkan lah umur aku n sehatkanlah tubuh badan aku...
agar aku dapat menunaikan segala keawajiban mu dengan penuh rendah diri terhadap segala ciptaanmu...
dan moga moga kita semua dapat capai apa yang kita mahukan :)

0 comments:

Post a Comment