Pesta Floria Putrajaya 2011

Bertempat di Presint 2, Putrajaya dan dijalankan sepanjang 9 hari iaitu pada 9 Julai hingga 17 Julai. Kepada sesiapa yang sukakan bunga yang wangi2, orkid dan pelbagai aneka bunga yang lain. Sesuai datang sini.

Event ini aku rasa dilakukan setiap tahun kot. Kalau umur panjang dan ada rezeki nak meluaskan pemikiran dan menenangkan fikiran. Bolehlah datang karnival2 macam nie pandang2 bunga menenangkan diri. Para wanita pun ramai. Bukankah itu sangat digemari kaum lelaki seperti kita? Ow yeah!

Untuk memeriahkan lagi suasana, lagu '1 Malaysia' dimainkan dan bunga api pun dibakar. Sepanjang lagu '1 Malaysia' tue, layan lah bunga api. Untuk pengetahuan korang, bunga api itu ada sepanjang karnival tue dijalankan. Penutupan tiap2 malam. Itu yang best tue eceli. Ini ada gambar2 yg dapat ditangkap dgn camera ala kadar iaitu camera handphone.


Bahaya pergi Karnival Bunga bersama kaum sejenis Episod 1

Bahaya pergi Karnival Bunga bersama kaum sejenis Episod 2
Karnival nie sebenarnya bukan banyak pasal bunga pun. Cuma bertemakan bunga dan ada jual bunga banyak dan main point karnival nie macam nak promote Malaysialah lebih kurang. Ada pertunjukan bot2 hiasan dan setiap booth macam ada hiasan2 bunga memang perhh. Jiwang habis kalau pergi berpasangan lain jantina.

Next year kalau ada lagi korang cuba try pergi. Timba pengalaman, luaskan pengetahuan, jauhi kemaksiatan.


Susah nak bercerita dengan kata2. Hanya yang aku mampu katakan. It was beautiful & so nice. Lagu kena, orang ramai, angin kuat den bunga api dekat gila. Alhamdulillah masih ada nikmat nak merasai semua ini :)


0 comments:

Post a Comment