Malay-sia Bersih

Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu), dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya). (Al-An'aam 6:159)


Arwah Baharudin bin Ahmad mengimamkan solat ketika berhimpun.
Arwah Baharudin bin Ahmad yang meninggal dunia akibat daripada kesesakan nafas yang berpunca daripada gas pemedih mata yang dicampakkan oleh pihak Polis.



Jika kau rasa Malaysia ini berdemokrasi? Jika kau rasa BERSIH itu celaka kerana menghalang plan korang untuk melepak di Pavilion? Jika kau rasa BERSIH haram kerana tiada momerandom dan tidak mendapat permit?
Jika kau rasa modal insan menjadi keutamaan dalam kehidupan NEGARA BANGSA dan bukannya konsep UMMAH? Jika kau rasa kau mempercayai 100% kata2 di TV? Jika kau rasa pentadbiran Malaysia menjurus ke arah pemerintahan Mustafa Kemal Ataturk yang durjana dan jahanam?
Jika kau rasa Malaysia bakal terjadi seperti jatuhnya Anuar Sadat dan Hosni Mubarak dari Mesir? Jika kau rasa pemerintahan Malaysia lebih baik daripada sistem pemerintahan Khulafa' Arashidin? Jika kau rasa Malaysia sudah cukup selesa dan baik? 
Jika kau rasa kita hidup dalam komuniti yang sangat2 tidak kejam? Jika kau rasa pembangkang dan kerajaan perlu bertelagah sedangkan sama agama dan bangsa? Jika kau rasa kerajaan dan pembangkang perlu bertelagah sedangkan main point utama dalam pentadbiran perlu ada kerajaan dan pembangkang untuk MEBANGUNkan negara?
Jika kau rasa apa yang aku rasa. Segalanya sudah terbukti, didalam hati kau, dan aku. Masing2 tahu. Cuma kita yang menyembunyikannya. Inilah yang terjadi kepada pucuk pimpinan jika tidak meletakkan agama sebagai landasan utama. Aku bukan pro-KERAJAAN. Aku bukan pro-PEMBANGKANG. Malah aku bukan pro-BERSIH. Aku hanya insan biasa yang mengharapkan yang terbaik untuk AGAMA dan NEGARA :) *peace
_____________________________________________________________________________
Evey: And you're going to make that happen by blowing up a building?
V: The building is a symbol. As is the act of destroying it. Alone a symbol is meaningless. But with enough people, blowing up a building can change the world.

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

V: Fear became the ultimate tool of this government.

(V for Vendetta)



5 comments:

  1. syafoz sayang ko!!!!
    fikiran kita sama skali lagi!!!
    hahahahaha!!!
    tak mungkin ni hanya kebetulan~
    ni msti suratan~ ni~ =p

    ReplyDelete
  2. saya sgt sgt suka entry anda !

    ReplyDelete
  3. Bean: haha jangan nak tacing kat sini sangatlah kan

    Afiqah: thanks Afiqah :)

    Cekodod: thanks cekodod :D

    Namee: sangat dasyat kan :S

    ReplyDelete