Hambar Tsunami



Tatkala ramai sibuk untuk berdakwah memperingati Tuhan dikala musibah datang menjelma, aku terbaca banyak juga tweet & stats2 facebook yang agak bengong ataupun bahasa Alam Shahnya dikategorikan sebagai hambar.

Oh, untuk penjelasan ayat pertama diatas, tak salah untuk berdakwah kerana biasalah fitrah manusia itu mudah lupa. Jika kau faham apa maksud fitrah, manusia & lupa. Maka kau akan faham hubungkait ketiga2nya. Itu kerana Nabi, Ulama', Ustaz itu wujud kerana tujuannya untuk memperingatkan kita semua. "It's okey if we remember Allah when the disaster strikes but it doesn't only last for seconds, remember Him throughout our life." Mas Mirra.

Oh ya, aku taknak lebar panjang cerita & huraikan tentang persepsi aku tentang ini & sebagainya. Hanya ingin mengpost antara2 tweet2 or stats2 yang agak senget ataupun hambar. Ini hanya suka2 untuk gelak2, santai2 & senyum2 dikala tensi menyelubungi diri :) spread the love guys. Tanamkan sifat positif, positive thinking. By the way, do pray for our brothers & sisters out there. InsyAllah, wallahualam.

_________________________________________________________________
--> Asal Arsenal nak lawan jek ada gempa bumi. Aura power sangat nie.

--> "Aku ingin menjadi NELAYAN agar aku bisa hanyut dalam TSUNAMI cintamu." Orang semua risau pasal nyawa. Dia boleh lagi bercintan cintan xD

--> Padanlah aku pun terasa gegar, phone aku vibrate rupanya.

--> Aku ingatkan gegar Tsunami tadi. Rupanya2 Bob tengah jalan tadi, kalau dia tergolek itu baru gempa. Cuak cuak.

--> Nie ada berita Tsunami nie jangan bantai pergi Quiksilver pulak beli surfboard. Entah2 diorang pun bagi harga runtuh.
__________________________________________________________________

Macam-macam haha

1 comments:

  1. okay seriously yang
    "Padanlah aku pun terasa gegar, phone aku vibrate rupanya" sangat tak bole blah o.0

    ReplyDelete